Ännu en vecka till ända

Helt död i kroppen, vägrar dock anse mig sjuk så den kan protestera bäst den vill. Bara ridit fyra hästar idag, var rätt orkeslös redan efter två så det var nog lika bra att inte sitta på fler och bara göra dåligt jobb. Sammi börjar så smått kännas som han ska igen, idag kunde han kliva över knähöga hinder igen utan att få totalt frispel, är uppenbarligen på rätt väg iaf :)
 
Allra bästa Elin har levererat nere på SM, 6a igår och 6a idag igen med fina Digital! Det är inte för inte som han är kung på gården :) Otroligt motiverande, och extra roligt eftersom att hon haft honom sedan han var föl och själv utbildat honom (som de flesta hästar här på gården), det är någonstans dit jag själv vill komma i framtiden  och jag vet hur mycket tid och energi Elin lägger ner för att hästarna ska ges förutsättningar att prestera på bästa sätt.
Helt klart en god förebild och även om jag kanske är partisk i frågan så kan jag inte säga annat än att hon förtjänar alla framgångar :)
Appropå extremt begåvade Elin så har hon tagit sig tid och studerat mina filmer från förra helgen och hittat lite detaljer i min sits som jag för tillfället övar på för fullt. Har en längre tid stört mig på att jag inte får hästarna att galoppera lika runt och bra som Elin får varje häst att göra, och jag tror att hon kanske kännt lite samma sak, men ingen av oss har riktigt kunna sätta fingret på vad jag gör. Det felet är nog hittat nu, så om jag skriver otroligt irriterade inlägg en tid framöver så håller jag bara på att ändra ridningen lite och det är typ skitsvårt! ;) Är än sålänge glad om jag lyckas ett par varv på fyrkanten, så innan jag kan hitta den ridningen en hel bana kan det nog vara en halv evighet. :)
 
Nu ska jag sova lite, måndag imorrn igen och massa hästar att träna på! :)
Tjingeling
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken fin blogg du har! alltid lika kul att läsa dina kloka tankar och funderingar. intressant det där med sitsen, utveckla gärna vad det är du ska ändra på och varför!

2013-03-11 @ 19:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0