Stora hästar, små hästar och löshoppning

Jag typ älskar sommartid. Vet inte varför men allt blir så mycket enklare. :) Har haft duktiga Alicia här några dagar med undantag igår när hon tävlade med Calles storebror (och stora bror..!) Conquest som debuterade 1m och var superduktig :))
Hästarna jobbar på fint, hunnit med det som varit tänkt, har dessutom hunnit löshoppa Daimen på kvällen idag tillsammans med Karin som också har en 3-åring som ska gå 3-årstestet. Daimen skötte sig verkligen superbra, fantastiskt sammarbetsvillig och klok. Det är något speciellt med honom, jag har visserligen väldigt lätt för att tycka om hästarna lite "för" mycket (vilket jag regelbundet blir lite retad för ;) ) men ibland får man en känsla för en viss häst som inte riktigt går att beskriva. Sammi är en sån häst, och jag tror banne mig att Daimen också är det :)
Fått lite tillökning i stallet närmsta veckan också i form av lilla Kulan på 126cm ovan jorden, det är liksom ingen diskussion om vem som är gulligast i stallet för tillfället :)
 
Nu ska jag sova, uppstigning lite extra tidigt imorgon eftersom att jag måste åka med Sammi till Karlstad på tisdag och tappar ett antal timmar den dagen.
Tjingeling!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0