Summering av Högbohelgen

En minst sagt intensiv helg i Högbo är över. Med nio hästar blir det liksom aldrig långtråkigt :) 
I fredags hoppade Skurt 1m och 110, var felfri i 1m och rev sista hindret i 110n, inte mycket att säga om, ren kaninhoppning skulle man kunna säga men skönt att känna av hur han funkade på tävling när hinderna var riktigt små.
Sammi hoppade 120 och var felfri, sjukt laddad bara, inte helt lätt att lotsa runt, har jag insett på riktigt efter den här helgen när Skurt gått parallellt och varit väldigt ridbar ;)
På lördagen hoppade Skurt 120, kändes riktigt fin men hade ett nedslag, red annars helt efter planen på alla distanser, så skönt att kunna följa en plan, jag kanske inte är fullt så hopplös som jag ibland känner mig :)
Sammi debuterade 130 och var egentligen inte alls dålig, var felfri fram till första kombinationen där han hoppade in men hann bestämma sig för att han inte tänkte hoppa ut, det tog tvärstopp och sedan snurrade han X antal varv som värsta westernhästen innan han det tog stopp. Jag tog tjuren i hornen och bestämde mig för att hoppa klart ändå, för ett halvår sedan hade jag varit chanslös om jag ens försökt, men igår fick han snällt hoppa vidare, det var dock med kniven mot strupen så följde med ett antal bommar på vägen. Kanske ändå det bästa jag gjort någonsin, klart modigaste i alla fall! ;)
Idag hoppade båda hästarna 120. Skurtan inledde och var klockrent felfri, så fin och så kul! Han gör det så enkelt och är så sjukt ridbar när han fokuserar på rätt saker. Finns inte så mycket mer att säga än att det kändes rätt grymt överlag :)
Sammi inledde med att kasta av mig på framhoppningen, mötte en häst (Elin såklart, visste väl att hon vill ha tårta!) som vände en bra bit bort när jag hoppade sista räcket, Sammi vände typ innan han landade och snurrade därefter 78 varv med mig på halsen tills jag slutligen flög i en fin båge och landade på låret, dessutom gav han mig en lätt kick på benet, tack älskade häst. :) Var sedan spänd som tusan på banan, sprang ut en gång ur sista kombinationen och rev sedan insprånget när jag styrde på andra gången. Hoppade annars några språng rätt fint, det blir nog bra tids nog det där när han får ihop både hjärnan och kroppen :)
 
Nu är jag hemma i soffan, ska snart sova, känner mig lika trött som Lewis ser ut att vara, han har sovit nästan oavbrutet sedan vi lämnade Högbo vid 15-tiden :) Bästa mammsen har varit hundvakt i helgen så han har rastat sig med hennes Cajsa dagarna i ända, så ikväll är han tämligen trött :)
Natti!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0