3årstest idag och lokaltävling imorgon

Tillbringat förmiddagen och ett par timmar på kvällen på 3årstest i Vittvång. Northern Diamond skötte sig fantastiskt bra, blev lite för pigg inledningsvis på löshoppningen och försökte gå på studs vilket resulterade i att han landade på bakbommen, knep en del bak efter det vilket såklart drog ner hoppoängen rejält men slutade i alla fall som klass 1 :)
Han gjorde ett jättefint ridprov där han också fick goda lovord, alltid roligt att höra att man tänker rätt :) Red även Helene Wannerts fina Dorian som fick gångartsdiplom och även han idel lovord på ridprovet, där har Helene en riktigt fin påläggskalv.

Dagens chock har dock varit hur dåligt visade många hästar var. Jag känner mig visserligen själv som en nybörjare på området men blev ändå chockad av det jag till stor del såg. Tror att man till stor del underskattar värdet av att kunna läsa av hästarna under löshoppningen, det jagas hästar hej vilt och jag har svårt att se någon mening med att jaga hästar som redan skenar. Och ja, det är skillnad på att följa och jaga...
Ska inte lägga någon större energi på detta ikväll och såg såklart väldigt väl visade hästar också men det tycker jag man kan förvänta sig när det handlar om 3åriga hästar som är ute för att få bra erfarenhet inför framtida uppgifter. :)

Imorgon ska jag åka på lokala tävlingar i Hallsberg med Toreza H, får se om jag fortfarande tycker 3årstestet är det värsta jag varit med om efter det :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0