Det går sådär nu va

Blir inte av med den här förbannade förkylningen. Är sällan sjuk och hinner glömma bort mellan gångerna hur extremt påverkad jag blir, både humöret och orken hamnar på botten. Eller så kanske jag bara är lika mesig som sjuka män ;)
Igår började jag förmiddan med att tappa en av våra 4årshingstar som fick panik på stallgången, slet sönder grimman och försvann ut genom dörren innan långsamma jag hunnit före. Var såklart själv ute på gården dessutom och fick ringa Elin halvt hysterisk samtidigt som jag sprang efter kusen och gjorde allt jag kunde för att hålla honom utanför hagarna. Han blev hur som helst infångad och sen lyckades jag få på grejerna och rida utan fler missöden. Red några till innan jag däckade för dagen. Har fått supernässprayen otrivin comp av Claudia, kunde sova hela natten och har varit snäppet piggare idag förutom ett par timmar efter frukost när jag dessutom fick fantastiskt ont i magen. Aja, det som inte dödar härdar. Trimmat nga kusar innan Arnolds träningar och har sedan hoppat Corum och Skurt för honom. Hade lite styrproblem på Corum, vet inte riktigt vad jag gör för fel men antar att jag strular till det på nåt vis. Skurt var typ glad över att få hoppa igen, och förutom att det mellan varven kändes lite vilt så var han grym :) Hade nästan glömt hur mycket jag tycker om den där hästen, önskar att jag var ekonomiskt oberoende. :)


Nu ska jag sova, om det går eftersom att jag måste överleva utan nässpray när näsblodet nu är ett faktum.
Justja, Örebros tävlingar är inställda i helgen. Ser tävlingsfritt ut istället, ganska skönt :))
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0