Ett steg fram och två tillbaka

Alla hästarna går bra, det är faktiskt oerhört roligt och motiverande att tillbringa timme efter timme på hästryggen just nu. Okej, antar att ingen blir förvånad över detta uttalande eftersom att jag valt att lägga hela mitt liv på detta och vore extremt korkad om jag höll på med en i stort sett omöjlig sport 24/7 om jag inte tyckte det var roligt.. Men ni fattar, även om man älskar sitt liv så är det inte varje morgon året om som man hoppar upp ur sängen :)
Dessutom har jag bästa Lojsan att leka med hela dagarna nu under två veckor, kan sakna tiden när vi härjade här hela dagarna, men alla sagor har ett slut och så även den. Roligt är det i alla fall!
Som tur är så har Elin kommit hem igen och kan skälla lite på mig, har såklart hunnit lägga mig till med gamla olater på bara ett par veckor, att man aldrig lär sig bli lite mindre värdelös, behöver uppenbarligen hyra en privatcoach som kan lotsa mig igenom varenda ridpass dagligen om jag ska kunna upprätthålla min lägstanivå :)
Har hur som helst tränat Toreza (f.08 e. Tornesch-Robin Z) och Sammi för Elin nu på kvällen, Toreza är så otroligt positiv och rolig att jobba med, inte ens gårdens pokerface kan hålla sig för skratt ;) (Pokerface är tydligen jannas smeknamn på mig när jag rider eftersom att jag alltid ser fantastiskt sur ut av någon anledning)
Sammi var också rätt fin, där var det mer piloten som var dålig, men det reder väl upp sig så småningom.

Nu ska jag duscha, kolla till Fina och ställa klockan på intervall om varannan timme, ska nog sova med kläderna på så att jag slipper ett moment varje gång klockskrället ringer :) Är förresten förvånad över mig själv att jag inte är på sämre humör med tanke på bristen på sömn för tillfället, brist på just sömn och mat brukar annars vara snabba vägar till mindre rolig Linn.. Hoppas det håller i sig helt enkelt. Är visserligen inne i en period när jag knappt kan äta heller, så det kanske har blivit ett vinnande koncept istället ;)

Förresten så hoppade Maneten förbannat fint i Christinehamn och var felfri i ena rundan och hade ett skitnedslag i andra. Fin häst!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0