Tävlingshelg i Kumla

Tillbringat rätt många timmar på Örsta Kulle i helgen, red igår först 110 på Sammi och Caresso (f.08 e. Cartier), båda var nolla och kändes rätt fina. Framförallt var Sammi snäll på framhoppningen, så otroligt skönt! Hoppade sedan 120 på Sammi, Caresso och Maneten (f.07 e. Manhattan). Alla tre var superduktiga, både Sammi och Caresso var felfria igen även om känslan inte var helt på topp på någon av dom, och Maneten hade ett nedslag men hoppade fint :)
Idag hoppade alla tre 120, hade mycket bättre känsla på både Sammi och Caresso motför igår trots att några bommar ramlade.
Sammi känns sådär odödlig som han kan göra i sina bästa stunder, även om han hoppar på sitt egna vis så är han mycket mer ridbar än han varit innan, och det känns som att han typ inte kan riva hur han än hamnar framför dom :) Idag var han felfri fram till sista hindret på en lång och rätt svår bana, kom in lite soft på a-hindret och släppte nog skänkeln helt vilket gjorde att han frös till lite i luften och rev den, fick långt till b-hindret och tog bakbommen på den. Inte mycket att säga om, ren ryttarmiss.
Även på Maneten ramlade några bommar, hon blev lite stark och jag fick aldrig riktigt tillbaka henne, tror dock det blir grymt när vi har trimmat lite mer :)

Nu ska jag snart gå ut och plocka in kusarna från hagen, funderade en stund på att rida lite också men tror jag skippar det, är rätt slut efter några tidiga mornar och mitt fölvakande om nätterna, så tar nya tag imorgon istället! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0