Fina kusar!

Uppe med tuppen imorse och fixade Scoop och Enzo inför avfärd till Kumla, båda hoppade en 1m-klass och skötte sig super :) Debuterande Scoop gjorde vad jag skulle kalla en typisk "4-årsrunda", dvs det vinglade en del, sprången höll rätt blandad kvalité och en bom ramlade på vägen. Alltid skönt att ha debuten avklarad, då har man lite koll till nästa gång hur dom fungerar i tävlingssammanhang :) Enzo som tävlat några gånger under året var väldigt obekymrad och hoppade snällt runt felfritt :)
Hem och bytte häst direkt när vi hoppat klart dom yngsta, lastade Sally på transporten och åkte tillbaka för att hoppa ett par rundor till, och som hon hoppade! :) Har haft problem med att hon blivit lite spänd och låst i galoppen och därav även i sprången, idag märktes det däremot att allt trimmande på slutet börjar ge resultat, hon var avspänd och ridbar och gjorde en rätt grym runda i 110n :)
Debuterade därefter 120 och gjorde det jättebra, lite tröttare vilket gjorde att hon blev lite springig men lyckades ändå hålla ihop hoppningen bra. Jag red för dåligt i en sväng och tappade galoppen, fick ett nedslag som tack för det men är i det stora hela ändå nöjd. Kändes otroligt enkelt, kul!  
By Perigueux-Silvio I
 
Kom hem strax efter 16, packade ur grejerna och har sedan ridit Fina och gjort en mockinsats åt Skurt som hade haft rally inomhus eller nåt, begåvat ;)
Nu ska jag ta på mig rena kläder och åka till gulliga Alicia och Helena där det tydligen ska bjudas på mat :) Jag är bra bortskämd jag! :)
Imorgon ska jag jobba lite, planerar morgonpass för att hinna rida ut med Emma innan det blir mörkt, full fart bara :)
Tjingeling!
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Snygg runda, du är galet duktig Linn! =)

2013-11-16 @ 22:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0