Bra dag på jobbet

Full fart idag, min grymma kollega Amanda hade ledig dag vilket innebär lite mer att göra, men när det är strålande sol och drygt 20 grader varmt i mitten av september så känns livet liksom rätt enkelt vad som än står på schemat :)
Ridit 7 hästar, fyra har trimmat och tre har hoppat. Alla har gått bra idag även om jag såklart har mycket att öva på, känns som att jag hittat fler knappar på kusarna i alla fall och börjar kunna arbeta dom bättre och bättre efter deras styrkor och svagheter.
Har fått grym hjälp av Niklas som under första veckan satt pricken över I-et till ungefär alla mina styrkor och svagheter i ridningen och fått mig att så smått börja tänka till och göra rätt lite oftare. Fick bl.a. äran att hoppa fina 7-åringen Silver idag, perfekt att träna sits och ridteknik på en mer "färdig" häst än unghästarna. Även om jag såklart tränar detta på dom med så blir det lätt att man får tänka på annat när man rider och hoppar orutinerade hästar, vilket inte alltid är fördelaktigt när hinderna blir större och banorna mer tekniska. Ser fram emot att svettas hela vintern och vara i alla fall dubbelt så skicklig till nästa säsong :)
 
Nu har jag duschat, satt igång tvättmaskinen och landat i soffan där jag ska tillbringa resten av kvällen.
Tjingeling!
 
Fina Wepzy :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0