En ledig söndag

Har inte mycket vettigt att skriva om idag, tillbringade en timme i stallet imorse medan Sammi gick i skritten, har sedan försökt ta tag i BE-kortsplugget ett par timmar, slutade med att jag somnade och vaknade upp ett par timmar senare (vet nu ännu säkrare varför jag fortfarande leker med hästar och inte pluggar till något avancerat som skulle kunnat göra mig rik..).
Har sedan ägnat eftermiddagen åt att hoppa Calippo inför Flyinge och trimmat Sammi som även han fick hoppa lite. Byggde upp den fancy övningen med ett hinder på mitten som jag hoppade fram o tillbaka på rätt länge tills dom hoppade jämnt och fint, gjorde den för Arnold för ett par veckor sen och hästarna blev som vanligt smått grymma över att nöta samma hinder utan stress och hets fram o tillbaka. Perfekt om man har någon som står på backen och kan höja allt eftersom så att man aldrig behöver bryta rytmen. Super även för ryttaren eftersom att den ger utrymme för att hinna tänka på den egna ridningen också :)
Själv övar jag på att inte lägga handen på manken och dyka ner över hästens hals och leta ohyra i manen så fort hästen hoppar ett hinder, något som stackars Elin och Arnold tjatat på rätt länge men nu börjar det liksom äntligen gå in i min något långsamt tänkande hjärna och det händer till och med att jag lyckas ibland ;)
Dom där förbaskade händerna skulle jag gärna kapa av, men i samma sekund som jag kände att det var en bra idé så insåg jag att det blir ännu svårare att lyckas helt utan händer.. Dom får alltså sitta kvar och jag får fortsätta öva istället :)
 
Imorgon ska jag nöta vidare, på tisdag åker jag och Anita ner mot Flyinge och Breeders, ska bli grymt kul både att rida, se fina hästar och duktiga ryttare samt att träffa massa härliga människor :)
Wepzy som 6-åring på Breeders :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0