Kort sagt bra dag

Man ska inte klaga bra dagar, och idag är en bra dag så jag klagar helt enkelt inte. Sammi hoppade också kaninhinder i Vingåker. Eftersom att jag inte tänkte klaga idag så lämnar jag själva tävlingsplatsen och banorna åt sidan ikväll, om vi ska se något positivt med det hela så passade det min lilla räserhäst ganska bra att få ett par enkla rundor, han kände sig liksom som kung igen och var vild o lycklig... :) Felfri i båda klasserna sånär som på en miss i fas 2 i 120n där han inte fattade vilket hinder vi skulle hoppa.. Orutin från hans sida och bevisligen för dåligt ridit från min sida eftersom att han inte förstod vad jag ville. Skit samma, huvudsaken är att han tuggar på och känner sig smått oövervinnerlig, då funkar det mesta :)
Calippo hoppade som den stjärna han är felfritt i båda sina klasser, var helt grym i 110n och sedan möjligen lite ojämnare ridmässigt i 120n men ändå grymt fin :) Extra kul att han nu är färdigkvalad till Breeders första veckan i oktober, och skönt att kunna rida ett par klasser inomhus i Karlstad nästa helg helt utan press och bara som förberedelse inför kommande uppgift :)
 
Nu ska jag sova, imorgon är jag ledig och tänkte ägna dagen åt att städa, tvätta, ligga i soffan, fixa lite andra uppdrag och skritta Sammi en sväng :)
Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0