Med hösten kommer långkalsongerna

Mycket riktigt, letade fram långkalsonger i morse och är nu redo för hösten.. Ser dock ut som att jag skulle kunna klara mig rätt bra utan dom några dagar till, så får väl se hur långvarigt dom får sitta på :)
Ägnat dagen åt vanligt arbete, efter stalltjänsten i morse så hämtade jag transporten som varit på service, nu är den i toppskick igen, skönt! Har sedan ägnat resten av dagen åt att rida ett gäng hästar, dom har trimmat på bra och jag har nog lärt mig nånting idag också.
Trimmade Sammi när vi var klara med dagens jobb, han kändes riktigt fin men framförallt så insåg jag i arbetet med honom idag att jag utvecklat mitt eget tänkande en del sista veckorna. Nöjer mig inte lika lätt och försöker utveckla allt ett snäpp till. Även om jag avgudar Elin och Arnold och kommer fortsätta ta hjälp av dom när jag kan och så länge dom orkar stå ut med mig så är det grymt nyttigt att få nya, öppna ögon på sig och jag tror att kombinationen med Niklas hjälp kan bli super. Jobbade bl.a. Sammi över tre upphöjda bommar på volt i galopp, konstaterade att han var totalt värdelös på det så vet vad vi ska traggla ett tag framöver.... Det är visserligen ingen konst att styra på mitten och låta honom studsa över, men att hålla honom lång i halsen med stöd på bettet i samma fart var inte lika enkelt. Hoppas och tror att lite noggrannare och mer genomtänkt arbete från min sida ska höja honom ett par snäpp till nästa säsong, hans svagheter får man lära sig att leva med men målet är ändå att kunna få ut maximal kapacitet ur honom (som ur varje häst såklart) och ett av stegen för att komma dit är att få honom mer ärligt genom kroppen i markarbetet.
Supersammi :)
 
Kvällen har jag ägnat åt Arnoldträning på Loviseholm, mysigt att komma tillbaka även om det bara var för ett par timmar. Calippo hoppade fint och övningarna var optimala med tanke på vad jag har svårt för med honom, fick ingen jättebra känsla i ridningen men fick bra hjälp som vanligt och det blev bättre och bättre mot slutet :)
Nu ska jag sova, imorgon är min kompanjon Amanda ledig så jag lär få sätta full fart. På kvällen verkar jag få påhälsning av världens bästa Alicia, vi är nästan grannar nu sedan jag flyttade men har ändå inte setts sedan jag kom hit, dags att bli ändring på det! :)
Calippo på Youngsters
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0