Nyttigt strömsholmsbesök

Rullade mot Strömsholm imorse med några hästar, lyx att få hoppa i deras stora ridhus med toppunderlag och "tävlingshinderpark" på en redan frambyggd bana :) Sally skötte sig super på sitt största äventyr hittills i livet, hoppade riktigt fint mellan varven när piloten fick ihop alla delar. Fick äran att hoppa en av Niklas 6-åringar som ska gå nere på Breeders nästa vecka också, grymt nyttigt, jag kommer behöva den här vintern till att finslipa en hel del detaljer i min ridning...
Jag behöver börja rida med mer precision, att rida mycket unghästar i 3-4årsåldern är väldigt nyttigt på sitt sätt men det "tar bort" en hel del av just precision när huvudmålet är att pricka hindret mitt mellan stödet och sedan vara lycklig om jag klarar mig till nästa hinder på rätt antal galoppsprång ;) 
Som det känns nu är det just det som saknas när hinderna blir större och banorna mer tekniska. Visserligen inga problem på 120-130nivå men när det börjar bli större än så kommer det krävas en annan ridning om jag och hästarna ska överleva utan men för livet ;)
 
Väl hemma så åt jag sen lunch, packade ur lastbilen och mockade den samt gjorde klart stallet innan det var Sammis tur att röra på sig. Tror visserligen att jag blev tröttare än Sammi, i alla fall i huvudet, eftersom att Niklas tog sig tid att tjata lite till på mig, grymt helt enkelt. Känner mig som en kille ibland, kan verkligen inte koncentrera mig på mer än en sak samtidigt och ibland är till och med det för svårt.. Herregud, hur svårt kan det vara att hålla handen på rätt ställe och i rätt vinkel mer än 10 sekunder åt gången egentligen?!
 
Nu ska jag sova och drömma om en perfekt handställning, fy fasen vad bra jag kommer rida imorgon.
Tjingeling!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0