Redo för två tävlingsdagar i Karlstad

Värmt upp lite inför mitt eget tävlande i Karlstad lördag-söndag genom att fixa stallet på förmiddagen och sedan åkt med Niklas och Ewelina med 5 kusar till Karlstads första tävlingsdag. En riven bom på fem rundor får väl räknas som fullt godkänt kan jag tycka även om några kanske var lite väl spralliga. Så trots bitande huvudvärk och en segdragen eftermiddag när ett ganska litet startfält tog typ jättemånga timmar att genomföra så var vi rätt nöjda och glada. Höll förresten på att förbättra min huvudvärk ganska rejält när jag höll två hästar som helt oförberett rök ihop och jag damp i backen i ett virrvarr av sparkande hovar. Hade tur - igen. En lätt touch i huvudet och en kropp som i övrigt troligen kommer vara lite stel imorgon är något som jag får vara lycklig över efter vad som kunnat hända.
 
Hur som helst och skit samma, det gick ju bra den här gången också. :) Och även om det just denna gången nog inte var något jag kunnat undvika med två normalt sett väldigt snälla hästar så var försiktiga och tänk en extra gång när ni hanterar era hästar. Det är stora, snabba och starka djur vi håller på med...
 
Nu har jag landat ett par timmar vid Idol, ska snart sova, imorgon packar jag in mig själv och Supersammi med Anita och Calippo och rullar mot Karlstad igen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0