Supersammi levererar

Åh vad jag älskar min lilla häst! Det visste ni väl i och för sig redan eftersom att mina blogginlägg till 90 % handlar om denna fyrbenta varelse, men han påminner mig liksom gång på gång om varför jag tycker så mycket om honom och hur mycket han betyder för mig :)
Han har gjort två bra rundor på höstens första inomhustävling där han hoppat två 120-klasser. I första var han lite för pigg och jag fastnade lite i handbromsen, hade ett nedslag när han sprang ifrån mig lite till ett hinder men det gör mig nästan glad att han är lite övermodig. Idag var han helt grym, mycket lugnare och det som var allra bäst var inte att jag red fantastiskt, för det gjorde jag inte, men jag vågade och kunde ta även dom lite större distanserna på ett par hinder utan att det blev kaos på något vis. Så skönt! Har varit ganska beroende av att hitta väldigt lätta distanser för honom och framförallt att aldrig få någon stor distans utan i så fall hellre rida in ett extra galoppsprång så att han sluppit ta av stort (vilket han i och för sig inte gjort ändå eftersom att han hellre tackat för sig..).
Jag har ju totalmissat några gånger under året när jag halvhjärtat försökt få oss att överleva på en omöjligt stor distans, och eftersom att han är rätt feg i sig själv så har det blivit lite av en ond cirkel för både honom och mig. Idag kändes det dock så säkert att jag utan tvekan kunde ta även en lite större distans, och jag vågade verkligen rida för dom distanser jag fick.
 
Hur som helst så hoppade han felfritt och fick ett fjärdepris med sig hem idag, roligt :) Roligast med det var nog att man varken fick en ful keps eller en T-shirt i strl XXXL i hederspris, utan både B-vitamin, linfröolja och arnikaliniment. Bra-att-ha-grejer helt enkelt och sånt som man faktiskt har användning av, jag gillar nog att tävla i Värmland trots att dom är lite långsamma.. ;)
Förutom Sammi så har både Maneten och Calippo gjort två bra rundor var, en till bra tävling helt enkelt. :)
Niklas har förresten varit lite outstanding i helgen med vinst i båda 140-klasserna, meetingbäst, flera ytterligare placeringar och ett gäng felfria rundor på 6-åringarna :) Kul!
 
Nu ska jag snart sova lite, motiverad för en ny vecka!
Tjingeling
 
<3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0