Tjugosjunde februari

Sammi hade återfall igår, körde värsta centrifugeringssnurren under framridningen inför Arnoldträningen när jag bara skulle passera en annan häst och höll på att skicka mig till varmare breddgrader. Tyvärr för hans del så satt jag kvar, och efter en mindre diskussion så förstod han allvaret i att det är olämpligt att få psykbryt utan att ens ha varit i närheten av att bli trängd.. I övrigt skötte han sig bra och känns rätt fin, på hans vis :)
Imorse fick jag ett infall och släppte Sammi och Wilma i samma hage med tron att Wilmas humör skulle hålla Sammi på avstånd. Dom står i boxarna brevid varandra inne och har kommit bra överens konstigt nog (med tanke på att Sammi varit rätt brötig när han stått brevid ston innan och Wilma inte verkar uppskatta alla hästar). Min plan höll i alla fall, Sammi är troligen världens största toffel som Wilma gör precis som hon vill med, och så länge hon tänker hålla honom på behörigt avstånd så verkar det funka fint. :)
 
I övrigt snurrar allt på fint, har hoppat några idag på gårdagens bana som Arnold byggde upp och dom har varit duktiga allesammans :) Både Skurt och Calippo kändes riktigt jämna och fina, alltid skönt att få kvitto på att trimmandet går åt rätt håll.
Vi har förresten grymma praktikanter här nu, dels Anna som är inne på sitt andra år här hos oss och sen Malin som kommer från Unghästutbildningen på Flyinge och ska stanna i 7 veckor, otroligt roligt att ha så duktiga och ambitiösa tjejer i stallet när Elin och Ellinor är ute på andra äventyr :)
 
Nu ska jag slappa vidare en stund, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0