Fint hoppande kusar

Åkte iväg till ett närliggande ridhus idag med alla småttingar, dom hoppade fint och skötte sig utmärkt :) Jag red stundtals svindåligt men ju fler rundor jag hoppade desto bättre blev det. Blir extra tydligt när hinderna kommer lite tight ur sväng hur dålig jag är på att hålla kvar energin i galoppen. Fastnar lätt i handbromsen och kommer då fram till hindret helt utan att ha någon kraft och energi kvar att hoppa med.

Efter lite matpåfyllning hemma och en sväng till hööks för att köpa supervarma sulor till ridstövlarna sadlade jag på Sammi på kvällskvisten och fortsatte med mitt övande över ett par hinder i ridhuset. Känns som att jag kommer behöva rätt många anridningar närmsta tiden för att verkligen hitta känslan :) Kanske får hitta på något straff varje gång jag backar på en distans?!



Kommentarer
Postat av: Carola

Det är alltid beröm som föder framgång med det man vill lyckas med för både häst o ryttare. Straff är negativt o tankar som tänker att jag inte ska göra detta gör bara huvudet mer påmind på vad man inte ska göra o det blir att det är det man gör hela tiden som man inte ville. Så tänk på vad du ska göra o bli lycklig!!!

2014-01-25 @ 14:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0