Bra tävlingsdag i Karlstad

Har för första gången besökt Sörmons tävlingar på Färjestadstravet i Karlstad idag. Jättefin gräsbana med bra hinderpark och trevliga banor. Solen har visat sig från sin bästa sida, det är sånna här tävlingsdagar man förstår varför man håller på med detta dag ut och dag in. :)
Tanken var att Sammi skulle varit med och hoppa ett par rundor men han känns lite sliten och har fått ett par veckors semester, istället fick Skurt åka med som haft lite tävlingsuppehåll och vad fin han känns nu! När jag får till ridningen på Skurt är han verkligen fantastiskt fin och ger en oslagbar känsla, hoppas jag är på rätt spår nu för vore verkligen otroligt roligt att kunna ge honom chansen att visa vilka kvalitéer han har.
Idag hoppade han 120 och 125, hoppade båda klasserna jämnt och fint utan konstigheter förutom att jag gjorde en miss i 120n.
Även Calippo hoppade ett par rundor på gräset inför Falsterbo. Också han känns jättefin, men ändå välbehövliga rundor. :)

Nu är jag inne efter att ha pysslat i stallet några timmar, vet inte varför men tycker det är så himla mysigt att dröja mig kvar i stallet med småsaker när jag kommer hem från tävling.
Natti!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0