Jun. 08, 2014

Hemma efter en omväxlande dag för min del. Jag har inte ridit på en enda häst och istället vikarierat som supergroom åt Elin tillsammans med Louise med fyra hoppande kusar på Strömsholm under eftermiddagen. Jag är visserligen rätt värdelös på att grooma och får dessutom en panikattack av bara tanken på att något skulle kunna bli fel, därav är just groomandet något jag knappt ägnar mig åt mer än åt mig själv längre även om jag tycker det kan vara ganska mysigt utan tidspress. Sist jag var på tävling för det ändamålet var på Strömsholm förra året så det var dax att leka praktikant igen. Klarade mig faktiskt utan missöden idag och hade en trevlig eftermiddag i solen även om jag inte kom mer än några meter från lastbilen på hela tiden ;)

Väl hemma så har vi fodrat, kört hö och fyllt vatten överallt. När allt var klart så kvällsmockade jag mitt stall, jag må vara dum i huvudet och en aning nördig men det finns ingenting som är så avkopplande som att pyssla i stallet i lugn och ro :)

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0