Löjligt lyckligt lottad

Sverige fortsätter bjuda på en mild höst med massa regn men än såläng utan is. Senaste dagarna runt 15 plusgrader, helt sjukt, till och med jag har plockat av långkalsongerna igen. ;)
I söndags hoppade jag fyra fina hästar på regional tävling i Örebro. Välbyggda och trevliga banor av Britt Pärsson skapade inte utrymme för kafferaster under banans gång men gav också samtliga mina hästar en bra erfarenhet. :)
Wilma var pigg och glad, felfri i 110 och hade 4 fel i 115, hon är jämnheten själv i sina resultat :)
Våfflan hoppade fantastiskt i båda klasserna, jag lyckades tabba mig och överge honom lite på ett hinder i 110n men i 115 hoppade han enkelt felfritt. :) Lär dock öva mantag om jag ska sitta kvar när han hoppar, får bli prio ett framöver ;)
Även Skurt var med och luftade sig, också han kändes glad och motiverad och gjorde jättejämna och fina rundor i både 115 och 125 även om några bommar ramlade. Känns fantastiskt fin med tanke på hur lite han varit ute i år :)
 
Igår löshoppade vi Willja, ingenting man blev ledsen av om vi säger det så. :) Man gillar henne inte mindre när hon är helt fantastiskt lättlärd och enkel att jobba med, trots att hon inte alls är riden många gånger så börjar hon bli riktigt styrtam i alla gångarter, byter galopp lika enkelt som om det vore i hagen och känns väldigt trygg med att ha ryttare på ryggen. :)
 
Dessutom har jag på riktigt flyttat in i mitt nya rum nu, hur mysigt som helst :)
Nu ska jag sova, redan onsdag imorgon, snart november och tiden bara springer iväg!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänkte på dig: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=857098

2014-11-16 @ 21:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0