Mitt i veckan

Har många projekt igång för tillfället, har så smått börjat flytta ur mitt hus till ett rum i ridhuset, ridit hästarna och rakat av pälsen på dom lurvigaste. Det är inte riktigt min grej att göra många saker samtidigt, får lätt panik över att känna att jag inte hinner med allt jag borde och blir istället ännu långsammare men antar att övning ger färdighet så snart klarar jag vad som helst. ;) 
Hästarna känns jättefina efter sin lilla vila när jag var i Skåne. Korta viloperioder med jämna mellanrum är underskattat, framförallt unghästarna höjer sig nästan alltid minst ett snäpp. Jag ger i regel hellre fler korta viloperioder på ca 1-2 veckor än att bara ge en eller två jättelånga vilor på året till unghästarna i tävlingsbar ålder. Sen är det alltid olika för olika individer och oftast får dom några fler sammanhängande veckor både på sommaren och vintern, framförallt om dom tävlat mycket inför championat eller liknande, men sällan mer än ca 3-6 veckor beroende på ålder och individuella behov.
 
Imorgon ska jag hoppa kusarna som ska tävla i helgen, förutom det ska några till trimma, jag skulle behöva lmna in mina klippmaskinsskär på slipning och gärna fortsätta flytta. :) Tror den dagen blir fylld också helt enkelt! 
Tjingeling! 
Balou nyklippt och nybadad, jag älskar nyklippta hästar!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0