Semifinal och annat trams

Det har verkligen blivit höst på riktigt nu, hästarna behöver klippas och tjockare täcken har åkt fram. Känns som att jag blir lika chockad varje år när det börjar bli kallt, får erkänna att jag plockade fram långkalsongerna igår....

Daimen gjorde jämna fina rundor på semifinalen i helgen men kändes lite matt och hoppade inte riktigt som han brukar. Slutade ändå delad 7a av 60 starter och hade fått åka till Flyinge även om han inte redan varit direktkvalad. Misstänker att pälssättningen påverkar honom lite och boostar med extra vitaminer, förutom det tar han det ganska lugnt och försöker mest bibehålla den i övrigt goda formen :)

Dom andra hästarna känns också fina, Canon och Willja som är under inridning utvecklas i raketfart, Canon galopperar nu och kan snart det en 2,5-åring behöver kunna :) Willja som är ett år äldre travade flera varv åt båda hållen idag, bara fjärde gången jag sitter på henne. Otroligt snälla och trevliga båda två, roligt att jobba med sånna hästar! 3,5-åriga Megamind tog sina första små skutt under ryttare igår också, mer okomplicerad häst får man leta efter.

Nu ska jag sova, denna veckan är lugn tävlingsmässigt förutom lokaltävling på lördag med en 4-åring och någon lämplig kuse att vara stand in i div2-laget på.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0