Tävlat tävling i Kumla

Precis inkommen efter en lång men bra dag i Kumla med fyra fina hästar. 5-åriga Northern Diamond gjorde en betydligt bättre tävling än sist på ÖFK, hoppade lika felfritt idag i både 1m och 110 men börjar hoppa mer avspänt igen även om han fortfarande är lite springig. En effekt av att jag fått använda fötterna lite väl mycket sista tiden men känns som att han är på rätt spår och bara behöver några rundor till i kroppen för att kunna spänna av bättre :)
Chigonda var superpigg och lite väl ambitiös i sin hoppning och fick några nedslag plus att jag la en volt, hoppar dock helt fantastiskt så tror det var ett angenämt problem :)
Wilmina fortsätter rada upp felfria rundor, felfri i både 110 och 120 idag igen, vet nog ingen häst som anstränger sig så mycket för att vara felfri som hon. Wolfram hoppade även han fantastiskt fint, kändes plättlätt i både 110 och 120, felfri i förstnämnda och ett par ner i andra, pilotfel och äkta bomrullare, han känns mao väldigt felfri just nu :)
 
Nu har jag fått mat av bästa Annelie och ska ta lite efterrätt innan jag beger mig mot sängen, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0