Lördagshäng

I slutet av en vecka som bjudit på lite av det mesta, trimmade hästarna hemma måndag-onsdag, känns som att alla tagit ett steg framåt sista veckorna och samtliga känns jättefina.
I torsdags tillbringade jag och Robert dagen på Sundbyholm med Chigonda och Fia-Lotta MÅ. Båda hoppade fint, jag rev ett i 120 på Chigonda och Fia-Lotta var felfri i 120 och hade ett skitnedslag i sin 125-debut som i övrigt kändes väldigt enkelt. :) Som alltid bra tävlingar på Sundbyholm, hade gärna sett att det fanns fler liknande anläggningar och fler tillfällen att även kunna starta de yngre hästarna, tror någonstans att hade 4-åringarna direkt fått se dessa tävlingar så hade det aldrig blivit någon stor grej, precis som med allt annat. :)
 
Igår hade jag och Annelie en förmiddag med havrehämtning, red sedan några kusar innan jag hoppade två hästar utifrån, avslutade kvällen med finmiddag och somnade som alltid som en stock lite tidigare än planerat. Aja, var relativt pigg imorse och har förutom allt annat inplanerat hunnit med ett snabbesök på hööks för lite nödvändigheter. Nu har jag hamnat i soffan och väntar på hemleverans med pizza. Kunde haft det sämre. ;)
Imorgon väntar 3-årstest med Canon VT (Fantast vh Zwarte Pannenhof-Contendro I-Carthago) samt Dezign ES (Zuidenwind-First Wish).
Tjingeling!
Fina Northern Diamond (f.10 e. Diamant de Revel-Calypso II) som såldes tidigare i våras har nu kvalat till Falsterbo med sin nya ryttare på sina tre första kvalförsök :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0