Nykyrka och snart Flyingetripp

Hade en toppehelg i Nykyrka på deras trevliga anläggning. Lördagen hade en såndär riktig idiotmorgon när bilen rullade från stallplan 05 på morgonen, men vad gör det när man får tillbringa dagen tillsammans med härliga människor och hästar som hoppar helt suveränt :)
Min och Lina Wimans Walde (f.11 e. Lux Z-Epilot) gjorde sin tävlingsdebut väldigt enkelt med 4 fel 90cm, helt obrydd om den nya miljön, vilken liten stjärna :) Min och Robert Willéns Soccoro MB (f.11 e. Starkko-Goldstrand) hoppade felfritt i både 90cm och 1m, första rundan lite väl på trycket men i 1m-klassen var han otroligt duktig.
Anita Melitschenkos Figaro (f. 10 e. Gentleman-Radisson) hoppade även han felfritt i sina klasser, 1m och 110. Det var hans debut i 110 i hans blott tredje tävling, som han har utvecklats sista veckorna!
Avslutade dagen med att hoppa Lina Perkovics Fia-Lotta MÅ (f.08 e. Hip-Hop - Pentagon) som också hon var felfri, i både 110 och 120 för hennes del. Fantastiskt fin liten häst, gillar henne mer och mer för varje gång jag sitter på henne, ska bli roligt att se hur hon utvecklas under sommaren!
I söndags var jag iväg med Wilmina som också hon var jättebra, felfri i 120 och 4 fel i 130. Jämnheten själv som vanligt. :)
 
Denna vecka ser ganska vanlig ut, förutom en liten lokal tävling på lördag fm är det tävlingsfritt dessutom. På söndag rullar jag och Lina ner mot Flyinge igen, denna gången är tanken att 4-åringarna Soccoro MB och Walde får följa med, nyttigt för de yngsta att träna på att resa och bo borta, och dessutom ska de få vara med på en kvällstävling på tisdag på Flyinges stora gräsbana innan vi åker hem igen. :)
 
Nu har jag precis tryckt i mig Annelies jordgubbspaj, kan vara bland det godaste jag ätit! Vi är lyckligt bortskämda som har Annelie här, finns igenting som hon inte kan fixa ;)
Tjingeling!
Finaste lilla SuperSammi fortsätter plocka rosetter tillsammas med sin nya ryttare :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0