Sjätte maj och tiden springer iväg

Hade en bra helg i Kumla på tävlingarna, debuterande 4-åriga Soccoro MB fick en liten tonårskris första dagen men sov på saken och hoppade snällt felfritt dag två. Fantastisk häst att sitta på, är så otroligt glad att jag har honom :)
Chigonda och Wilmina hoppade också två dagar var. Chigonda gjorde bra rundor i både 115 och 120 och känns verkligen som att hon är på G. Wilmina fortsätter att hoppa sådär felfritt som nästan bara hon kan, felfri och placerad i både 115 och 120 dag ett och debuterade 130 dag två med ett ynga nedslag. Man känner sig odödlig med henne på en tävlingsbana :)
Förutom dessa så red jag också Figaro, Fia-Lotta MÅ och Fellini. Figaro hoppade felfritt i sina två första 1m-klasser väldigt enkelt. Fia-Lotta MÅ debuterade 120 på ett strålande sätt, rev sista hindret dag ett och var felfri dag två. Fellini gjorde bra rundor i både 110 där han var placerad 6a och även i 120.
 
Här hemma trimmar övriga hästar på som vanligt. På lördag ska 4-åriga Walde (Lux Z-Epilot) tävlingsdebutera i Nykyrka, och även Soccoro MB ska få åka med. Mycket debuter för 4-åringar nu, tänkte klara av någon nästa helg också :)
I måndags var jag iväg till Robert i Askersund och löshoppade Canon VT inför stundande 3-årstest. Han skötte sig med bravur, skönt med en 3-årshingst som åker snällt, väntar snällt i transporten på sin tur och dessutom är snäll när han kommer ut och gör sitt jobb. Tittade dessutom på fler fina löshoppande unghästar och inte minst min tidigare häst Finepix VT och hennes fina föl e. Favorit ASK, helt klart en blivande stjärna :))
 
Nu ska jag sova, imorgon ska jag hoppa de hästar som inte har hoppat idag, full rulle helt enkelt. Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0