Stolpe ut, nya fina och avelsston till salu

Hade lite oflyt sista dagarna i Eksjö. Gazelle hoppade återigen magiskt fint i fas 1 i lördagens 130 winning round-klass. I omhoppningen blev hon däremot alltför het och en bom ramlade ner, vi behöver helt enkelt träna på att rida lite fort utan att få för bråttom ;) I söndagens 140 satt föregående klass lite kvar i kroppen precis som jag befarade och även där trillade en bom. På't igen helt enkelt! 
Caresso gjorde jämna rundor hela helgen där 140-rundan nog var den bästa. 
Annars en fantastiskt mysig helg i Eksjö, förutom att jag hade världens bästa häng och hjälp av Malin, Sanna och Hanna så tillbringade jag lördagkvällen i världens bästa familjen Edbergs lastbil, vilka fantastiska människor det finns :)
 
Väl hemma hade 4åriga Houston SB  (e. Pessoa - Harley-Sheraton) flyttat in, han ägs numera till hälften av Robban och ska bli spännande att följa. Under kvällen flyttade en till 4åring in, Tinky Ek (e. Fantast-Landstreicher) ska bo hos oss en kortare period för att sedan fortsätta tävlas av mig. Premiärhoppade även hennes storebror Pepper som jag också fått förtroendet att tävla lite framöver. :)
I måndags flyttade också en ny inridningsponny in som ägs av gamla kompisar från Sundsvall, alltid roligt med norrlandshästar i stallet!
 
Vi har bestämt oss för att dra ner lite på avelsbiten och säljer därför några av våra fina avelsston, vet ni någon som söker riktigt bra ston till avel från välmeriterade möderne så hör av er för mer info :) 
 
Nykomlingarna Houston och Tinky 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0