Jag är i alla fall tillfälligt tillbaka

Evigheter sen sist, mycket har hänt även om det inte hänt just här ;) 
Har faktiskt bott nästan ett helt år i Askersund nu, vilket är världens metropol om man frågar invånarna själva, jag tror dock fortfarande att dom menar Örebro när dom ska åka in till stan, medan dom i själva verket menar en kilometers bilfärd till Ica torghallen. Skämt åsido men både jag och hästar trivs alldeles utmärkt :)
 
En hel del hästar har kommit och gått under året, bl.a. så är världens finaste Sockan såld till Holland, den tuffaste hästen att sälja hittills och jag saknar honom fortfarande typ varje dag. Är verkligen världens sämsta hästföretagare eftersom att jag älskar mina hästar lite för mycket och är alldeles för blödig för att sälja dom. ;) 
Sockan i Lidköping i våras :)
 
Några nya hästar är införskaffade också, bl.a. ett 5-årigt sto e. Chacco Blue - Perigueux och en 5-årig valack e. Zorro-Elmshorn. Båda ligger efter sin årskull men har jättefina kvalitéer, tror vi kan få mycket roligt med dom framöver. Dessutom står ett gäng jättefina utbildningshästar i stallet, är så glad för alla hästägare som ger oss chansen att förvalta era stjärnor.
Utöver detta så har det kommit en hel drös med fina fölungar under våren efter bl.a Cristallo I, Perigueux, Cascadello I och Favorit Ask :) Framtiden känns ganska säkrad helt enkelt. 
Ett av mina favoritföl i år, sto e. Perigueux med svårklassmamma e. Electro :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaka!! 😃😃😃 kram Ylva

2016-07-13 @ 22:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0