Fina och nya hästar

Veckorna rullar på som vanligt, alla hästar som är igång känns fina och jag slås varje dag om hur bortskämd jag är med fina hästar :) 
Ett par nya hästar har dessutom kommit till stallet.  "Ella", ett sto -07 e. Stakkato - Mytens xx. Superkäck häst med massa fina kvalitéer som tävlat upp till 120 som unghäst men lite lägre klasser sista åren med nuvarande ägare. 
Häromdagen kom ett sto -09 e. Tornesch - Irco Mena. Eftersom att hon är så fruktansvärt söt så fick hon genast smeknamnet "Gullan" här hemma ;) Hon har gått med föl i år men ska igång som tävlingshäst nu igen. Hoppade 9-10 på sitt 3-årstest och har redan charmat oss med sin härliga personlighet, blir rolig att följa framöver :) 
 
Ella
 
Gullan
 
Igår var Tore på Loviseholm och hoppade för Elin, han har utvecklats så mycket sista veckorna och var jätteduktig! Nu ska han bara ridas någon vecka till och sen får han lite vila innan vi tränar igång inför hans första tävlingssäsong. Kerstin vilar för fullt och är inte jätteimponerad över att få mindre uppmärksamhet än vanligt ;) 
 
Nu ska jag försöka koncentrera mig på filmen som Robban nyss satte igång så att jag slipper fråga hundra gånger om handlingen sen.
Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0