Fint hoppande hästar i Mjölby

Igår packade vi oss iväg till Mjölbys fina tävlingar på Lilljas fina anläggning. Det blev en lång dag med mestadels regn och halv storm, men är ändå väldigt glad att inomhussäsongen är här :) 
Hästarna hoppade överlag jättefint och var duktiga, Walde var felfri i 1m och hade ett litet nedslag i 110. Han kändes väldigt jämn och fin, är så enkel att styra runt på en bana :) 
Enya och Kerstin hoppade felfritt i samma klasser. Hannah gör ett jättebra jobb med Enya som inte är helt enkel att styra mellan hinderna men som till sin fördel är väldigt modig och hinderklok och känns som att hon kommer kunna hoppa stort nog. 
Kerstin är en häst med en helt fantastisk inställning, hon är som en tiger på en tävlingsbana. Hon fullkomligt älskar att vara på tävling, igår gjorde hon inomhusdebut som det mest självklara i världen. En sån där häst som inte kan stå still och vänta på sin tur utan bara vill in på banan helst igår ;)  Hon är dessutom väldigt försiktig, i min värld har hon det ultimata "tävlingshuvudet" :)
Ingen av våra "räserbrudar" är bland dom roligaste att trimma på hemmaplan men det är sånt jag har börjat lära mig att leva med, för nga år sedan hade jag inte gillat några av dom hästar som nu är mina absoluta favoriter..
Enya, Hannah och Kerstin glada trots ett regnigt Mjölby
 
Förutom Walde och Kerstin hoppade jag fina lilla Pepper i 115 och 120. Han var lite spänd såhär första inomhustävlingen och det ramlade någon bom men han är så himla häftig när han spänner av lite och hoppade otroligt fint igår när han fick till det.
 
Idag har vi löshoppat lite igen, rastat några andra och flyttat runt unghästar och avelsston nu när hösten ramlat in på allvar. Två tävlingsfria veckor väntar innan det är dax för de sista tävlingarna för året!
Snart bara en vecka tills jag får hämta den här godingen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0