Lördagsfunderingar och fint i Kumla

Det har varit full fart sista veckan, hade ridrace måndag och tisdag och i onsdags tog vi en roadtrip till Växjö för att hämta lilla Ultra och hennes brorsa Ulv som bott hos oss ett par dagar innan han inatt åkte vidare till sin familj i Norge. 
Ultra är hur som helst såhär långt världens gulligaste, idag har hon varit med till Kumla på tävling och tyckte det var rätt chill att kolla på hästar inrullad i en varm filt :) 
 
 
 
Idag har vi varit i Kumla i två plusgrader och isregn,
Hannah hoppade Enya och jag hoppade Walde, Kerstin, Goldie och Pepper. Alla hästar har hoppat superfin! Enya felfri i både 1m och 110. Walde 4 fel i 1m och felfritt i 110, känns enkelt nu! :) Pepper var felfri i både 110 och 120 och Goldie felfri i 120, även dom kändes jättefina. Min egna Kerstin fortsatte också att rada upp sina felfria rundor och hoppade först felfritt i 110 och fick sedan debutera 120, också där felfri! Är så otroligt glad att hon är min :) Hon har varit felfri i 14 av sina 18 starter hittills i livet, är så otroligt försiktig och noggrann och med superinställning som gör att hon känns väldigt mogen i jämförelse med sin rutin.
 
 
Kumla anordnade som alltid väldigt trevliga tävlingar med mycket trevliga och hjälpsamma funktionärer. Jag har reagerat lite på att det är så mycket snack och skriverier angående att distriktet anordnar så dåliga (?) tävlingar att många väljer att avstå. Jag tävlar mer än gärna här i distriktet, avstår några tävlingsplatser men det är inte jättemånga. Jag anser inte att jag alltid behöver fibersandunderlag och enorma framridningar för att kunna hoppa upp till 120/130 så länge det är fungerande med t.ex. framhoppning i ett varv och vettig banbyggare som bygger schyssta avstånd och linjer för de orutinerade hästarna och ryttarna som befinner sig på dessa tävlingar. Däremot kan jag avstå där jag vet att banbyggnationen är mer skadlig än utbildande och där underlagen är hala eller så dåliga att jag anser att skaderisken blir för stor. 
Jag anser snarare att vi bör värna om de klubbar i distriktet som faktiskt försöker och hela tiden jobbar för att bli ännu bättre och tar gärna med mig några hästar för att hoppa på deras tävlingar. En "vanlig" klubb kommer aldrig att kunna konkurrera med tex. Sundbyholms anläggning men det behöver inte betyda att man måste bojkotta och "kasta skit" på dom som faktiskt jobbar hårt och allt som oftast ideellt för att vi ska kunna tävla :) 
 
Så, sluttjatat för ikväll, näst helg hoppar vi några hästar i Örebro! :) 
 
 
 Avslutade dagen med kvällsmys med finaste Tore 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0