Många fina blivande stjärnor

Älskar att ha en hel "hemmavecka", vi hinner med lite extrasaker och lite lugnare med tävlingar gör också att man kan tjuvstarta lite med mer riktig "vinterträning" för hästarna :) 
Igår var vi iväg en sväng till Louise för att träna för Elin, jag hade med Kerstin och Tore. För Tore var det första gången han fick åka med utanför gården men han skötte det jättebra, känns skönt att veta att han kommer hinna få lite "rutin" nu under vintern på att åka och hoppa på andra ställen än hemma så att det inte blir så konstigt när han ska börja tävla. Det är en känslig, försiktig och ibland lite ängslig individ och med dom upplever jag att det är extra viktigt att dom får vänja sig vid allt i lugn och ro så att dom känner sig trygga. Hästar som är trygga i sig själv brukar inte vara så bekymrade och därmed lite enklare att "matcha rätt".
Kerstin är tvärt emot Tore extremt självsäker och tycker att hon är bäst i världen även om också hon är väldigt försiktig och känslig. Lika men ändå så olika. :)
Fina Tore redo för att åka på träning :) 
 
Överlag har vi så himla många fina och lovande hästar i stallet nu, väldigt roligt att jobba med, tror jag ska försöka göra en ny uppdaterad "hästlista" i helgen så blir det kanske enklare att hänga med. Förutom det ska jag nog ägna en tävlingsfri helg åt att klippa ett gäng lurviga kusar.
Tjingeling! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0